Velkoplošný tisk - digitální tisk
Velkoplošný tisk má oproti jiným polygrafickým technologiím několik obrovských předností. Jeho hlavní výhodou je, že v porovnání s ofsetovým tiskem či sítotiskem můžeme vytisknout i jediný kus tiskoviny za nízkou cenu. Hlavní výhodou velkoplošného digitálního tisku je mimo jiné časová flexibilita a možnost tisknout cokoliv téměř okamžitě, tím, že odpadá nutnost výroby litografií či tiskových forem uspoříme velkoplošným digitálním tiskem mnoho času, který bychom při jiných technikách strávili konfigurací strojů . Další z předností velkoplošného digitálního tisku je možnost tisku na širokou škálu materiálů. Velkoplošný digitální tisk lze aplikovat na
- papír,
- blue-back billboardový papír,
- PVC samolepku (lesklou, matnou, transparentní, translucentní),
- PVC plachtovinu - banner – frontlit,
- backlight,
- blackout,
- PVC síťovinu (mesh),
- textil,
- vlajkovinu,
- koberec
- a jiné materiály.
Velkoplošným digitálním tiskem můžeme potisknout prakticky cokoliv. A to bez nutnosti následné laminace.
Velkoplošný digitální tisk je v dnešní době nejrozšířenější tištěnou formou reklamy pro oslovení větší masy lidí. Vzhledem k velkým formátům je třeba, aby velkoplošný digitální tisk dosahoval té nejvyšší kvality. Je nutné, aby se na prezentaci nového produktu, nebo společnosti neobjevily ani ty nejmenší nedokonalosti, i když se jedná o tak velké formáty. Nejběžnějšími reklamními formáty tištěnými technikou velkoplošného digitálního tisku jsou dobře známe billboardy, bigboardy a další formy outdoorových formátů. V oboru outdoorové reklamy navíc stále nové formáty vznikají a tomu se přizpůsobuje i velkoplošný digitální tisk. Novými oblíbenými formáty jsou pouliční citylighty. Velkoplošný digitální tisk lze aplikovat i na nejrůznější samolepící fólie, které se hojně využívají nejen jako polepy aut, ale také jako polepy výloh, nebo např. jako veletržní expozice.
Moderní velkoplošná digitální technologie je schopna tisknout již od 1 kusu s možností reprodukce různých motivů či variabilitou zobrazovaných údajů.